Geschiedenis

De atletiekvereniging DOKEV (toen: AV DOKEV) is rond  1984 ontstaan uit de gymnastiekvereniging DOKEV (Door Oefening Kracht En Vlugheid).  Met een startsubsidie van fl. 1.000 van de gymvereniging werd een atletiekafdeling opgericht en vanaf 1985 kon er door de eerste atleten worden getraind op en rond een voetbalveld van SVAP aan de Ruysdaellaan.

Op 5 mei 1988 werden de eerste statuten vastgesteld en kreeg AV DOKEV een officiële en zelfstandige status. Coen Zuurbier trad aan als eerste voorzitter. Omdat de softbalvereniging, die ook gehuisvest was op het SVAP-terrein, geen gebruik meer maakte van haar accommodatie, kon in overleg met de gemeente en SVAP de atletiekbaan een slag worden gedraaid waardoor een 400 meter baan werd uitgezet. Hierdoor ontstond ook ruimte voor het aanleggen van de technische nummers en de bouw van een berging voor de trainingsmaterialen.

Begin jaren negentig ontstonden er bij de gemeente plannen voor een herinrichting van de kern van Kleine Sluis. Dit betekende een nieuw winkelcentrum en op de locatie van de bestaande sportcomplexen woningbouw. De sportverenigingen BKC, SVAP, TVAP en AV DOKEV moesten verhuizen naar een nieuw complex aan de Grasweg.

In 1995 werden de onderhandelingen tussen de gemeente, projectontwikkelaar en de sportverenigingen opgestart en op 31 maart 2000 was het dan eindelijk zover. We verhuisden naar de Grasweg waar we officieel ons nieuwe complex in gebruik konden nemen: een 400 m grasbaan, kogelstoot, hoog- en verspringmogelijkheden, een discuskooi en een eigen kantine met kleedruimten.

Omdat de kantine en kleedruimten al snel te klein bleken voor de groeiende vereniging, werd er kort na de verhuizing nagedacht over een mogelijke uitbreiding. Met name door de initiatieven van de toenmalig voorzitter, Arie Dijkshoorn (inmiddels erelid), resulteerde dit enkele jaren later in concrete plannen voor een aanbouw

Na heel veel zelfwerkzaamheid van de leden en met ondersteuning van diverse bedrijven en sponsoren werd op 14 juni 2008 in aanwezigheid van talloze genodigden de nieuwe accommodatie bestaande uit een grotere kantine en enkele kleedkamers officieel geopend.

Om de naamsbekendheid te vergroten en de verwarring met de gelijknamige gymvereniging uit Anna Paulowna te voorkomen, werd begin 2011 een naamsverandering doorgevoerd:  AV DOKEV werd Atletiekvereniging DOKEV Anna Paulowna