Geslaagde Sara en Abraham training

Ook de (bijna) vijftigers zijn niet bang voor wat winterse buien.

Op zondag 10 december stond bij Atletiekvereniging DOKEV de speciale Abraham en Sarah training gepland. Iedereen geboren in (of rond) het jaar 1967 en 1968 was uitgenodigd om een lopend meer bewegen training bij te wonen. Een feest der herkenning.

Nieuwe activiteiten hebben soms wat aanlooptijd nodig maar dat was hier niet merkbaar ; een prima trainingsopkomst! De dikke jassen en wanten werden in de warme kantine achtergelaten. Onder het genot van de eerste vallende sneeuwvlokken ging de training van start. Daarin aandacht voor loopscholing en –techniek, krachttraining en bewegingsadviezen.

Een hilarische rollator estafette sloot de training af :  door de bijrijder op de rollator was ook dit een vorm van kracht- en behendigheidstraining. Helaas was het veld door de weersomstandigheden niet goed begaanbaar. Loopmeters zijn er daardoor minimaal gemaakt. Dit mocht de pret echter niet drukken. Het trainingsuur vloog om.

Met rode wangen zocht iedereen de warme kantine weer op. Daar stond een door de VOMAR gesponsorde lunch klaar.  Tijd om even na te kletsen en iedereen was voor de sneeuwval weer veilig thuis.

Foto's Abraham en Sarah Training