5 februari start nieuwe lopend meer bewegen training

Niemand is een binnenmens! Buiten bewegen is gelukkig niet alleen voor atleten en fanatiekelingen. Iedereen kan buiten bewegen en daarvan genieten. Ook in de winter!

Stap gewoon de deur uit en ontdek wat mogelijk is. Gebruik deze periode om te ontdekken hoe je kunt genieten van het buiten actief zijn. Op dinsdag 5 februari starten we er weer.

Iedere 3 maanden start er bij Atletiekvereniging DOKEV in Anna Paulowna opnieuw een nieuwe cursus lopend meer bewegen! De cursus wordt gegeven op de dinsdag- en de vrijdagavond en is vooral bedoeld voor enthousiastelingen die graag in de buitenlucht actief zijn. Tussentijds aansluiten mag natuurlijk ook! Er wordt actief samengewerkt met Kwaliteit in Bewegen en de yogalessen die georganiseerd worden door het Fit2Fight team. Zo wordt er op een verantwoorde en brede manier gewerkt aan een actievere levensstijl.

De lopend meer bewegen training is speciaal voor mensen van alle leeftijden die graag wat meer buiten willen bewegen om weerbaarder te worden, maar zich niet vast willen leggen om iedere week beide avonden te komen trainen. Voor die mensen die graag zelf willen kiezen wanneer er gesport gaat worden en houden van een gevarieerde looptraining met aandacht voor kracht en behendigheid, is deze training uitermate geschikt.

Al wandelend bewegen, is namelijk ook sporten. Een dribbel maken kan daarbij dan weer een uitdaging zijn. Kijken of je wat sneller/langer kunt. Niet iedereen hoeft door te stromen naar de reguliere (hard)looptrainingen. Dit mag natuurlijk wel. Wanneer je met plezier beweegt, zorgt dit er voor dat je ook op lange termijn vaker gaat bewegen. Vaker met plezier gevarieerd bewegen, maakt steeds meer mogelijk. Dit kan met elkaar of zonder elkaar, maar zeker met een gevoel van trots/tevredenheid na je eigen neergezette prestatie.

Trainingen vinden normaal gesproken op en rond het sportcomplex plaats maar ook gaan we de wijk in en gaan we een aantal bos- en strandtrainingen doen. Aandacht voor loophouding en adviezen over trainingsdosering voorkomt blessureleed. Zijn er fysieke en/of mentale beperkingen dan kunnen de trainingen daarop aangepast worden.

Ook de groep die aansluiting wil vinden op de reguliere trainingen (voor tijden ; zie www.atletiekvereniging-dokev.nl) kan meedoen en proeven aan het lopen in verenigingsverband. Wil je meer begeleiding in looptechniek, ben je blessure gevoelig of wil je ervaren of het lopen in de groep je ligt ; doe dan een keer vrijblijvend op proef mee. Wil je trainen voor een specifiek evenement? Draai dan mee.

Begeleiding door fysiotherapeut/jeugdatletiektrainster Bianca Huiberts. Voor verdere informatie en opgave Bianca Huiberts: telefonisch (06-53198275) of via mail (fysiotherapiebiancahuiberts@telfort.nl).

Trainingen worden verzorgd door Atletiekvereniging DOKEV aan het Sportpark Kleine Sluis nr. 1 in Anna Paulowna. Kleed- en douchegelegenheid is aanwezig.
Tijdstip : vanaf 5 februari – 10 mei op de dinsdag- en vrijdagavond 19.15 – 20.15.
Kosten : €40,-. (contant of via betaalverzoek te voldoen).

Voor dit bedrag kunt u dus 3 maanden lang zowel op de dinsdag- als de vrijdagavond bij de lopend meer bewegen trainingen meedoen. Afmelden voor trainingen hoeft niet. Het is dus vrijblijvend. Neem zo mogelijk een lichtgevend bandje/hesje mee. Deze kunnen ook via de vereniging aangeschaft worden.

Hardlopend het voorjaar in door de uitgestrekte polder, met de traditionele Runnersworld Voorjaarsloop van DOKEV. Prima… Meer >

Niemand is een binnen mens! Buiten bewegen is gelukkig niet alleen voor atleten en fanatiekelingen. Iedereen kan buiten bewegen en… Meer >