1 juni 2019 start van 40 jarige Remax Kneesloop

De Remax Kneesloop 40 jaar een begrip in de regio

Op zaterdagavond 1 juni 2019 is het weer zover, dan start Atletiekvereniging DOKEV met de eerste Remax Kneesloop in een reeks van drie in 2019. De Kneesloop bestaat in 2019 alweer 40 jaar, hoewel deze verjaardagen niet uitgebreid worden gevierd is deze traditional nog altijd springlevend. In 2012 is de 100ste Kneesloop uitgebreid gevierd, voor 2019 staan nummer 119, 120 en 121 alweer op het programma.

Dit jaar zal er over de drie Kneeslopen een klassement worden bijgehouden waarbij er na afloop van de Kneesloop in september nog een extra prijs zal worden uitgereikt. Ook zal er in september een loterij zijn onder de deelnemers met leuke prijzen. Vorig jaar september was de finish voor het eerst op het terrein van de watersportvereniging deze opzet is goed bevallen. Gezelligheid bij de start/finish met publiek, prijsuitreiking vlak bij het oude veer. Deze opzet zetten we tijdens de veertigste verjaardag van de Kneesloop dan ook zeker door. Kortom genoeg reden om de Kneeslopen van 2019, op de eerste zaterdag van juni, juli en september, alvast te reserveren in je agenda.

Een mooie uitdaging om weer een scherpe tijd, of gewoon voor jezelf een prestatie neer te zetten. De tijden bij de langste afstand variëren van ruim binnen het halve uur tot ongeveer een uur, dus doe vooral lekker mee. Voor de Kneeslopen kun je de hele serie van drie lopen, maar je bent natuurlijk ook van harte welkom bij één van de drie Kneeslopen. De tweede Remax Kneesloop zal worden gehouden op zaterdagavond 6 juli en de derde en laatste van het seizoen is op zaterdagavond 7 september 2019.

We nodigen alle lopers en toeschouwers weer van harte uit. De Remax Kneesloop is er voor jong en oud, leden en niet leden. Je kunt deelnemen om de prijzen, maar ook een prestatie leveren door de route uit te lopen of een mooie persoonlijke tijd neer te zetten. Kortom voor elk wat wils, iedereen is hierbij van harte welkom. De langste afstanden zijn 7,6 en 3 km en voor de jongere jeugd zijn er afstanden van 500 meter en 1 km. Voor de deelnemers op de 1 kilometer zijn er prijzen te verdienen in twee leeftijdscategorieën, dus extra kans om in de prijzen te lopen.

Het parcours van de 7,6 km is het rondje Kerkweg, Kneesweg en Kneeskade. De overige afstanden starten op de Kneeskade, richting Oudesluis en keren op de helft van de afstand weer om en finishen op het punt waar gestart is. De prijsuitreiking voor de jeugd vindt plaats nadat de 3 en 7,6 km zijn gestart. De prijsuitreiking van de 3 en 7,6 km vindt na afloop plaats.

Inschrijven:

Inschrijving, start en prijsuitreiking zijn bij de Watersportvereniging aan de Kneeskade in Anna Paulowna. Inschrijven is vanaf 18.00 uur mogelijk.
Het inschrijfgeld bedraagt

€ 2,50 voor de jeugd tot en met 15 en

€ 5,00 voor 16 jaar en ouder.

Programma:

Start: Afstand: Leeftijd: