Record Remax Kneesloop onder druk tijdens 40 jarige jubileumeditie

Zaterdagavond 7 september vierde atletiekvereniging Dokev het 40 jarig bestaan van de Kneesloop. Onder zeer natte omstandigheden werd het parcours afgewerkt met, gezien de weersomstandigheden, een prima opkomst van bijna 100 deelnemers.

Tijdens de langste afstand over 7,6 kilometer werd het record uit juli 2000 (23.08) door Sportlust atleet Filmon Tesfu serieus onder druk gezet. Filmon snelde in een tijd van 23.46 naar de overwinning. Nog geen nieuw record, maar in 2020 kunnen weer 3 pogingen worden gedaan.
Bij de dames ging de overwinning op de langste afstand naar Dokev atlete Sandra Homan.
De overwinning op de 3,0 km was voor Dokev atleet
Peranavan Balasupramaniam.

Tijdens de loop van de jeugd over 500 en 1000 meter bleven de zwaarste buien gelukkig achterwege. Deze atleten stonden met gespannen koppies aan de start om hun parcours zo snel mogelijk en onder enthousiaste aanmoediging af te ronden. Voor alle deelnemers was er na afloop een medaille te verdienen en voor de podiumplekken mooie bekers. De lopers die alle drie de Kneeslopen hebben gelopen en overall als eerste eindigden ontvingen een klassementsprijs. Voor de volledige uitslag van deze editie wordt verwezen naar www.uitslagen.nl.

Om het 40 jarig jubileum een extra feestelijk tintje te geven waren er leuke extra prijzen te verdienen met het thema 40. Leeftijd 40 kwartelen, 40 jaar, 40e plaats en tijd dichtst bij de 40 minuten.
Met dank aan de vele vrijwilligers kijkt de organisatie terug op weer een mooi Kneesloop jaar.
Op naar de 2020 Kneeslopen!

Geen nieuwsberichten gevonden