Update Coronavirus; voortgang jeugdtrainingen en opstart senioren trainingen

Beste leden, atleten, ouders, verzorgers,

Sinds vrijdag 1 mei hebben wij de jeugdtrainingen hervat. Onder strikte voorwaarden is dit zeer voorspoedig gegaan. Zo trainen we in kleine groepjes, worden handen en materiaal gedesinfecteerd, en hebben we een aangepast toegangsbeleid op de vereniging. We beseffen ons dat dit voor atleten, ouders en trainers veel aanpassingen met zich meebrengt. Complimenten voor een ieder die dit tot een succes maakt! De komende periode zullen we aan de hand van praktische ervaringen de trainingen optimaliseren.

Op Woensdag 6 mei is er vanuit de overheid een versoepeling per 11 mei aangekondigd voor het sporten boven de 18 jaar. Hoewel wij dolgraag per 11 mei de trainingen voor 18 jaar en ouder willen opstarten, zijn ook hier weer strikte regels aan verbonden. Afgelopen weekend hebben wij de nieuwe protocollen van NOC*NSF en de Atletiekunie ontvangen. Op dit moment zijn we dit aan het verwerken tot een aangepaste versie van ons voor de jeugd gemaakte protocol. Ook zijn we met de trainers de trainingen aan het afstemmen. Wanneer we een nieuw plan van aanpak gereed hebben zullen wij deze voor akkoord aan de gemeente Hollands Kroon voorleggen.

We hopen op korte termijn een startdatum van de trainingen te kunnen delen. Tot die tijd, nog even volhouden, en de conditie op eigen gelegenheid op peil houden! Wellicht ten overvloede, het is nog niet toegestaan, ook niet op eigen gelegenheid, op de baan te trainen.

Sportieve groet,

Tijdens de 17e editie van De Zestig van Texel stonden meerdere Dokev atleten aan de start, individueel of in teamverband. Peter Tas… Meer >