Kom vanaf 26 mei kennis maken met de Lopend meer Bewegen cursus van Atletiekvereniging DOKEV

Op vrijdag 26 mei starten we bij Atletiekvereniging DOKEV in Anna Paulowna weer met een nieuwe cursus.

Bewegen is gezond en gelukkig niet alleen voor atleten en fanatiekelingen. Iedereen kan bewegen en daarvan genieten. Gebruik deze voorjaarsperiode om te ontdekken hoe ook jij kun genieten van actief bewegen. Iedere 3 maanden starten we met een nieuwe cursus Lopend meer Bewegen! Deze cursus wordt gegeven op dinsdag- en vrijdagavond. Wekelijks organiseren we op zaterdag ook een extra wandelmoment.

Individuele fysiotherapeutische begeleiding is mogelijk. We werken actief samen met Diëtist en Leefstijl Slim Fit, Kwaliteit in Bewegen en de andere lessen die georganiseerd worden door het Fit2Fight team. Zo werken we op een verantwoorde en brede manier aan een actievere levensstijl en kunnen we voor iedereen een geschikte trainingsdosering inzetten.

De Lopend meer Bewegen training is voor mensen van alle leeftijden die graag wat meer willen bewegen om weerbaarder te worden. We geven een gevarieerde (loop)training met aandacht voor kracht en behendigheid. Wandelen, dribbelen of harder lopen alles is mogelijk, belangrijk is dat je beweegt. Wij bieden dit op een gevarieerde manier aan. Doorstromen naar de reguliere (hard) looptrainingen is natuurlijk ook mogelijk, maar hoeft niet. Plezier in bewegen en actief zijn, zorgt ervoor dat je ook op langere termijn vaker gaat bewegen. Dat vinden wij belangrijk.

Trainingen geven we op en rond ons sportcomplex, maar bos- en strandtrainingen maken ook deel uit van de cursus. Aandacht voor loophouding en adviezen over trainingsdosering verkleint de kans op blessures. Heb je fysieke en/of mentale beperkingen ook daarop kunnen we de trainingen aanpassen.

Wil je aansluiten bij de reguliere trainingen, wil je meer begeleiding in looptechniek, ben je blessure gevoelig of wil je trainen voor een specifiek doel of evenement kom langs en doe een keer vrijblijvend op proef mee. Alle trainingen en tijden staan op onze website: www.atletiekvereniging-dokev.nl

De Lopen meer Bewegen cursus staat onder begeleiding van fysiotherapeut/trainster Bianca Huiberts. Voor meer informatie en opgave kun je bellen met 06-53198275 of mailen naar fysiotherapiebiancahuiberts@telfort.nl

Trainingen worden verzorgd door Atletiekvereniging Dokev aan het Sportpark Kleine Sluis 1 in Anna Paulowna. Kleed- en douchegelegenheid is aanwezig.
Tijdstip: Vanaf 26 mei t/m 29 augustus op dinsdag- en vrijdagavond van 19.30 uur tot 20.30 uur.
Kosten: 40 euro (contant of via betaalverzoek). Voor dit bedrag kun je 3 maanden trainen op zowel de dinsdag als vrijdagavond en op zaterdag om 12.00 uur bij de wandeltraining (vanaf de Poldertuin)