Prima omstandigheden tijdens de eerste Kneesloop van 2023

Zaterdagavond 3 juni stond voor atletiekvereniging Dokev en deelnemers weer in het teken van de eerste in een reeks van drie Noord Hollands Wonen Kneeslopen van 2023. Met droog weer en een lekkere temperatuur weliswaar met een pittige tegenwind op de terugweg over de Kneeskade waren het aangename omstandigheden voor dit loopevenement. Het was alweer de 125e editie.

De twee volgende Kneeslopen staan gepland op zaterdagavond 1 juli en 2 september. Dus nog kans genoeg om deel te nemen aan dit mooie evenement. Of je nu gaat voor de prijzen of gewoon je eigen tijd neerzetten. Grijp je kans en zet 1 juli en of 2 september in je agenda!!

Zo rond kwart voor zeven stonden de jongste deelnemers te trappelen van ongeduld en met gespannen koppies in de startblokken om na het startschot zo snel mogelijk het parcours af te leggen. De jongste atleten streden daarbij op de 500 en 1.000 meter voor de podiumplaatsen. Op de 500 meter ging de winst bij de meisjes naar Faya Okkerse in 2.25 en bij de jongens naar Dirk de Boer in 2.47.

Op de 1.000 meter waren er 2 leeftijdscategorieën. Hier was Brettley Onos de overall snelste jongen in een tijd van 3.52 en stond Noortje van Rijn (Dokev) in een tijd van 4.05 op het hoogste podium.

De 3 kilometer is gewonnen door Tim Lienos (Noordkop) in een tijd van 11.41. Bij de dames was Lisa van Kooten (Dokev) in een tijd van 11.52 de snelste.

Op de 7,6 kilometer snelde Joffre Hooijschuur (Sportlust) in een tijd van 24.53 naar de 1e plek. Gaat het parcoursrecord uit 2000 (23.08) op termijn dan toch sneuvelen. Charissa Czech in een tijd van 33.49 de snelste dame. Heren en dames daag ze uit!!
Voor de volledige uitslag wordt verwezen naar Uitslagen.nl

De organisatie kijkt terug op een mooie Kneesloop met dank aan de vele vrijwilligers, die dit weer mede mogelijk hebben gemaakt. Tot zaterdagavond 1 juli!!